Politechnika Łódzka WEEIiA
Politechnika Łódzka WEEIiA
mapa strony
kontakt
 
 

Wydział BAiIS

 

Potencjał Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska

 

Aktualnie Wydział kształci na studiach I i III stopnia łącznie 2480 studentów (dziennych 1723 studentów i na studiach zaocznych 692 studentów) na kierunkach konstrukcje budowlane, architektura i urbanistyka oraz inżynieria środowiska. Na studiach II stopnia na kierunku budownictwo funkcjonują specjalności: konstrukcje budowlane, organizacja i technologia budownictwa oraz budownictwo ekologiczne. W ramach specjalności konstrukcje budowlane uruchomiona została specjalizacja budownictwo drogowe kształcąca magistrów inżynierów o profilu drogowo – mostowym.

 

Absolwenci wszystkich specjalności budowlanych oraz kierunku architektura i urbanistyka, ze względu na szeroki, interdyscyplinarny zakres specjalności są przygotowani do podjęcia prac specjalistycznych w dziedzinie kształtowania i budowy linii dróg kolejowych.

Wydział posiada także bardzo dobrze wyposażone i certyfikowane laboratorium konstrukcji betonowych, które może być wykorzystane przy badaniach konstrukcji w aspekcie rozwoju dróg kolejowych.

 

Istniejące laboratorium geotechniczne, po odpowiednim doposażeniu jest w stanie wykonywać specjalistyczne prace i badania geotechniczne niezbędne przy ocenie podłoża gruntowego pod linie kolejowe.

 

Wybrane zagadnienia z zakresu dróg kolejowych zawarte są również w pracach prowadzonych przez Katedrę Geotechniki i Budowli Inżynierskich.

Reasumując, istnieją duże potencjalne możliwości wykorzystania kadr i bazy badawczo – dydaktycznej Wydziału w rozwoju Centrum przede wszystkim w aspekcie:

  1. badań,
  2. studiów,
  3. ekspertyz specjalistycznych

z zakresu szerokorozumianej inżynierii komunikacyjnej.

 

Kadra, którą Wydział zatrudnia w chwili obecnej, podejmuje realizację takich tematów naukowo-badawczych jak:

  1. Kolej w systemach transportowych i przestrzeni miast,
  2. Obsługa ruchu pasażerskiego w systemach kolejowych,
  3. Ewolucja sieci kolejowych. Tematyka ta wpisuje się w dyscyplinę, którą można określić mianem „architektura kolei”.